jojjossida

Alla inlägg under november 2011

Av johanna :) - 30 november 2011 18:38

Tjoho! eftersom jag får sällan frågor nu så tänkte jag ställa lite frågor till mig själv som ni kommer få läsa om nu.

Fråga 1: Vad har du för frisyrer? Oftast om jag har utsläpt så brukar jag först platta med en platt-tång och sedan tupera underhåret med en krustång, också spryar jag lite då och då för att få lite volume.

Annars brukar jag  ha uppsat i en hästsvans (ja de är olika).

Fråga 2: Vad använder du för smink? Jag sminkar mig olika beronde på villken årstid, som på sommaren sminkar jag mig nästan inget alls, och på vintern mer och hösten/våren lite mellan typ.

Men det jag använder är just nu iaf är mascara puder rose (staving hehe ) consiler och i bland lite kajal och eyeliner

och i bland lite fondation och i bland fast väldigt sällan lite ögonskugga.

Fråga 3: Villken är din idol? Oj hehe gsnska svår fråga har många faktiskt, men typ Beyonce, Jessie J och typ Justin biber och många fler ( fast inte bara artister).

Fråga 4: Vad gör du på fritiden? Dansaar väldigt mycket, inte hela tiden på dans-studion men ganska mycket hemma också spelar jag fotboll fast inte nu eftersom det är slut på sesongen, men de och typ pluggar och andra sakaer.

De var dem frågerna och jag var sjuk i dag  men  piggnar nog på mig tills i morn för då är det sissta dans-träningen för den här sesongen :(

men hej´då!. 

Av johanna :) - 26 november 2011 23:05

Tjena bloggläsarna ville påminna er om att min blogg heter nu jojjossida och inte hannaja som den förr, så när ni söker så skriver ni jojjossida i stället för hannaja (så ni bara vet ;).

Jag har ju typ inte bloggat på kanske 2 dagar, så jag tänkte skriva vad som jag har gjort  

Torsdag: Var i skolan som vanligt till klockan 14:20, efter skolan så stanna jag på fritidsklubben en lite stund och så bärettade jag och några till spökhistorier   (hahah) efter de så gick jag hem och då kom mina kusiner (mina minsta kusiner och min faster) så vi fikade och umgicks en timme för sen skulle jag fixa min till dansen.

Jag Emily och Julia skulle ta bussen ner till stan då för att dansa och de ska bli jätte kul nästa lördag för då är det dans uppvisning som vi håller på att träna till, eller som vi har gjort varje torsdag hitils.

Så det var min torsdag och nu får ni vet om min

Fredag: Gick i skolan till 13:00 och var på fritidsklubben en timme sen gick jag och mina Bässstisar hem.

Sen så fixade jag mig inför ett disco som jag och några till tjej klass kompisar gick på, och jag hade krusat håret och fixat till mig lite.

Sen när jag hade gjort mig klar kom Julia hem till mig för vi hade bästemmt att hon och Emily och Frida skulle åka med mig till discot så Julia kom lite tidigare för jag skulle fixa hennes hår och hon fick krusat precis som jag.

När vi kom till discot sen amälde Julia sig till en sång/ dans idol tävning typ eller man fick välja om man ville dans /sjunga så Julia sjöng When I Held Ya Moa lignells låt (staving) hon var iallafall skit bra.   

Ja och i dag har jag inte gjort så mycket mest bara cillat lyssnat på ljudbok och bakat cupcakes med en glassyr till (den blev skit god) ni borde bara testa hemma sök på cupcakes recept på google.

Jag hade inte så mycket mer att berätta om i morn ska jag iallfall till kusinerna ha det bäst sötnozzar!  

Av johanna :) - 23 november 2011 19:09

Tjena bloggen! som ni ser på rubliken så har jag tränat(eller typ tränat, dansat, stretcha, och typ lite styrka träning..)

Skulle engentligen ha fotbollsträning men de visade sig att jag fick ett sms av min tränare att de

inte var någon träning .

Men i stället för träningen eller innan dåe så tog jag bussen till Team sportia och träffa på pappa där också fick jag en ny vinter jacka av han , så nu har jag en ny och den är mycket varmare än min förra.

Så nu sitter jag här och har duchat och trycker på tangent boret & ska käka middag nu så ha det bäst!  

Av johanna :) - 12 november 2011 17:58

Hej på er sweet hearts, i dag så har jag varit på köpis med mamma, och vi kollade på lite kläder och sånt.

Jag köpte bara ett puder från hm och jag tänkte köpa en Beyonce eller Brittney spers perfym från kicks men

den var för dyr..

Vi kollade även på idolerna som var där och uppträde asså dem idolerna som hade åkt ut sen tidigare.

Iallfall så i går fick jag omdömmen och jag blev nöjd, men vi kommer få mera omdömmen till vårterminen

så jag ska satsa lite mer för att komma nått steg högre eftersom jag vill ha bra betyg sen som

vi får sen i 7an, men så ni vet så kommer jag ha en blogg paus kanske i några veckor eller kommer iallafall

inte blogga lika mycket, kommer blogga lite då och då.

Men vi hörs sen kanske för nu ska jag baka bullar och sen måla naglarna

kram!    

Bjuder på en låt jag tycker är awesome

Av johanna :) - 8 november 2011 19:17

Tjoho nu har jag gjort engelskaläxan och resultatet blev såhär:

                 My Idol!

My Idol is Beyonce she is 30 years old.

She was born in Houston, USA.

She is an american actress, singer and musicproducer.

Her best hits are:

Best ting I never had

Halo

Irrepaceable

Listen

When she was seven years old she wone a singercompition.

Almost every day when I come home from school I listen to Beyonce hits.

Beyonce is very good!

Haha blev faktisk ganska nöjd vad med tanke på att jag dock ej vet så mycket om Beyonce

(hittade lite fakta på googel).

                           Dagens låt!

Ha det bäst sötnosar ska snart äta och sen baka chokladbollar sen sova kanske (haha är skit trött redan nu).

Av johanna :) - 8 november 2011 15:51

Hej bloggen, asså förlåt för en usel uppdratering.

Juste nu tänkte jag bara skriva att jag ska göra läxa nu och det är engelskaläxa.

Och man ska skriva om en idol och jag har ju många idoler men jag har valt ut en och det är Beyonce hon

tycker jag sjunger bra, och jag gillar hennes stil .

Anledningen för att jag inte har bloggat är för jag inte haft blogg-lust  men jag har gjort en del på den tiden jag icke har bloggat ;).

Men jag bloggar förhoppningenvis sen

pusss! <33

Av johanna :) - 1 november 2011 22:16

Hallå alla bloggläsare, som ni kanske vet så har jag varit på stan i dag med Linnea och my gran mother (hahahh).

Vi har iallafall gått på bio, ätit på resturang, shoppat fast jag köpte inget hehe xD.

Först när vi kom dit så gick vi på resturang och åt tackobefe (stavning).

Vi har också shoppat då asså efter de men jag gav mormor lite förslag på de jag önskar mig i jul-klapp och jag sa typ till hon att jag ville ha lös-hår så mmh..... haha närrå skoja bah med mhh......  ahh men sen så gick vi på bio och såg på tin-tin den var väl så där xD.

Aja men i morn kanske jag ska ta lite bilder eller kort och lägga upp på bloggen + videos

men vi ses ciaaoooo!

Presentation


Hej välkommen till min blogg!
Jag heter Johanna och jag är 13 år.
Jag bloggar för det mesta om min vardag, mina intressen, bilder och smink bland annat.
Det skulle vara roligt om ni ville komentera eller ställa en fråga till mig så svarar jag direkt.

Fråga mig

34 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska finnas mer av min blogg nu till våren?
 Videosar om vad för något? (tipsa gärna om det och tipsa gärna någon hemsida där jag kan lägga in vi
 Tränings tips?
 Bilder
 skönhetstips!
 Recept
 Det är bra som de är :)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards