jojjossida

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av johanna :) - 15 februari 2011 18:36

Du behöver: 3 ägg. 2,05 dl ströcocker. 1 tesked vanilj socker. 100 gram smör. 1 dl mjölk. 305 dl vetemjöl. 2 teskedar bakpulver. 2,05 dl hallon-färska eller frysta. Gör så här1sät ungnen på 175 grader. 2 Knäck ägen i bunken. Häll i socker vaniljsocker och vispa alltihop vitt och pösigt med elvisp.3 Lägg smöret i den lilla kastrullen och smält det på vag värme. Häll i mjölken. Häll mjölkblandningen i smeten och rör om. 4 Måtta upp vetemjöl i litermåtet. Läggi bakpulver och rör om ordentligt med en gaffel. Blanda försiktigt ner det i smeten. Rör inte om för mycket! Blanda till sist försiktigt ner hallonen. 5 Sätt muffinsformarna på en plåt, använd gärna dubbla formar eller allra helst en muffins plåt! 6 klicka smet i formar de ska mara till lite mer än hälften. 7 Sätt in plåten i 15 minuter. Ni kan också ha glasyr på!/ Johanna.

      

Av johanna :) - 15 februari 2011 16:05

Hej alla nu har jag kommit hem från dansen vi dansade lite mer på våran raga och hiphop. Och nu har jag dushat jag kommer i morn tror jag lägga ut bilder om jag kan =/. Nu ska jag gå in på manga på youtube.com det är asså en som ritar också kan man se hur dem gör. Men jah hade inte så mycket mer att säga jag ska bara äta mat snart men nu ska jag skriva receptet som jag lovade er =) kram/Johanna.

Av johanna :) - 15 februari 2011 14:38

Hej allihopa jag kom nyss hem från skolan i dag slutade vi kl 14,10. Och snart ska jag på dans men jag är jätte försyld och hade ont i halsen i morse men nu är det lite bättre så jag hoppas jag kan dansa. Vi dansar två danser och låtarna heter howlow och den nyaste lady gaga låten minns inte vad den heter men ni kanske vet. Nu ska jag äta hallon muffins stretcha göra lite mera glosor. Och dansen börjar 16,30. Om ni vill veta vart i från jag har fått receptet av hallon muffins så är det ur en julia tidning den nyaste. Så jag kan skriva receptet och ett till inlägg i kväll. /Johanna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej välkommen till min blogg!
Jag heter Johanna och jag är 13 år.
Jag bloggar för det mesta om min vardag, mina intressen, bilder och smink bland annat.
Det skulle vara roligt om ni ville komentera eller ställa en fråga till mig så svarar jag direkt.

Fråga mig

34 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska finnas mer av min blogg nu till våren?
 Videosar om vad för något? (tipsa gärna om det och tipsa gärna någon hemsida där jag kan lägga in vi
 Tränings tips?
 Bilder
 skönhetstips!
 Recept
 Det är bra som de är :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards