jojjossida

Alla inlägg den 4 september 2011

Av johanna :) - 4 september 2011 10:19

Nu tänkte jag skriva ett recept på cornflakes-kyckling det är asså en maträtt till 10 personer och lite senare i dag så ska ju jag på dop kalas typ och då tänkte jag visa er hur jag sminkar mig villken outfit jag har osv Iallafall.

Du behöver:

10 kycklingklubbor

50 gram smör

3 deceliliter cornfakes

1 tesked salt

1 kryddmått svartpeppar

1 kryddmått paprikapulver

Liten kastrull, träslev, måttsats, mortel, plastpåse, pensel, långpanna, hushållspapper eller aluminiumfolie.

Gör så här:

1,sätt ungen på 175 grader

2, lägg smör i en liten kastrull och låt det smälta på svag värme

3, krossa cornflakes i en mortel.

Lägg dem i en plastpåse och lägg i kryddorna

4, pensla benen med smör och lägg dem i kryddpåsen

5, skaka påsen ordenkligt så att kyckligen blir helt täckt. Lägg kyckligen i långpannan och sätt in i ugnen i 40 minuter

6, vira gärna en bit hushållspapper eller aluminiumsfolie om kycklingen så att gästerna har ett handtag att hålla i.

Då var det klart har tyvär ingen bild för själv har jag inte gjort själva rätten än hoppas att ni brövar på<3.




Presentation


Hej välkommen till min blogg!
Jag heter Johanna och jag är 13 år.
Jag bloggar för det mesta om min vardag, mina intressen, bilder och smink bland annat.
Det skulle vara roligt om ni ville komentera eller ställa en fråga till mig så svarar jag direkt.

Fråga mig

34 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska finnas mer av min blogg nu till våren?
 Videosar om vad för något? (tipsa gärna om det och tipsa gärna någon hemsida där jag kan lägga in vi
 Tränings tips?
 Bilder
 skönhetstips!
 Recept
 Det är bra som de är :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards